Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2008 23:14 - Относно случаят с нашите моряци в Азовско море
Автор: boris66 Категория: Изкуство   
Прочетен: 818 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 09.01.2008 13:01


      Уважаеми дами и господа, пиша като човек ,който беше в Азовско Море .Защо нашето Черно Море се 
нарича Черно -защото наистина е Черно, не само ,защото е черно на цвят през зимата, но и защото е зачернило живота на доста хора. А, Азовско море се намира съвсем малко по на север при вливането на река Днепър в Черно Море. Сами знаете ,че зимата е труден сезон и плаването в нея се води плаване при Щормови условия. При Държавните институций това плване се избягва съвсем-само пролетни летни  и есенни рейсове .Защото всичко се прави от икономическа гледна точка и знаете че зимното плаване икономически не е изгодно, а и е по -опасно за живота на моряците .Но нали има много частни фирми, които не минават инструктаж ,екипажите не се познават достатъчно добре и се събират само за рейса ,а и когато се появи клиент да вози ,не пита, дали е в Щормови условия или  плаща и товара пътува без да го интересуват  Метеорологичните условия .Тази дисциплина се нарича БЖК-Борба за 
Живучаст на Кораба -1вата дисциплина, която се учи след теория и устройство -ТУК. Оказва се ,че живота на екипажа е най -важен и той е защитен от 4те Женевски Конвенций за опазване на човешкият живот на вода, действуващи и върху моряшките паспорти .А естествено целият кораб е по-икономически изгоден от разбитият. Била е подадена информация, че се очаква буря в района .В интерес на истината 
4 бала вълна ,не е чак толкова опасна ,плавали сме и при 6 бала, но в това студено време тя вече се ревръща в тежка вълна и става опасна за кораба .Корабът се разглежда като греда и когато го удари тази тежка вълна по мидела-средната осева линия, той се кърши на две. В този момент са използувани 
помощни живото- спасяващи средства -жилетки и лодки и 2 сала ,но при тази ниска температура са измръзнали във водата от студа който беше( -17 )градуса и ледови условия на водата, 1човек се спасява 
след 10 часа престой в тази вода, крайно изтощен ,като е видял останалите ,да скачат с жилетки спасителни. Видяни са от морската спасителна операция празни салове и разбита лодка -празна.
В такъв случай бързината на спасителната операция е  от голяма важност. А се оказва, че Украйна като млада държава, 
няма спасителен хеликоптер от системата КОСПАС-САРСАТ.В този случай най -правилно е било да 
бъде спрян корабът от капитанът и да се изчака по -топло време или да се върне -излизане от Щормовите условия, но явно, никой не е очаквал тази тежка вълна ,при обледенени условия .Този един човек, се е спасил с голям късмет и добра енергетика на организма си и нека това да им е за урок.
Нека си вземем и ние поуки ,защото практиката и законите в морето са железни и се пишат с кръв!
На запад имат жилетки с реотани ,които топлят ,но тук не и също така в спасителните бъчонки и комплекти има парафинова лой от морж ,която дава допълнителна енергия на потопеният във водата ,
за да може организмът му да издържи, до идване на хеликоптерът и спасителният екип.Когато попитахме един наш преподавател ,който е бил представител на ИМО в Лондон - "Господин Капитан ,
кого трябва да слушаме, този който е много учен или този ,който има много практика-той каза-този който е много учен и е приложил науката си в практиката ."И естествето това ,
че в Азовско море се влива река Днепър и сладката вода примесена със солената се разрежда и замръзва по-бързо .Но това се отчита по таблици за солеността или се взима проба от водата от щурмана и се отчита устойчивостта на кораба по Книга за устойчивостта за капитана.
Това променя т нар ДСУ-диаграма на статична устойчивост-корабът става не устойчив и търпи срив
и разкъсване при удара от тежката вълна!


Тагове:   Нашите,   Относно,   моряци,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: boris66
Категория: Изкуство
Прочетен: 4109768
Постинги: 918
Коментари: 1736
Гласове: 3228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол