Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2011 13:34 - Интеркосмос България
Автор: boris66 Категория: Изкуство   
Прочетен: 3583 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 26.01.2011 14:01


Дами и господа ,

с умиление си спомням ,когато майка ми, която знаеше зветната ми мечта да стана летец и това ,че съм зодия Стрелец, се върна от работа, а аз се бях върнал от училище ми каза още от вратата-"Чесито имаме си космонавт !!! И ме закичи със значки" Интеркосмос" и "Съюз-Аполо". Тогава разбрах ,че полковник Георги Иванов е излетял успешно с Николай Рукавишников и това е космическа програма "Шипка", били са на орбита, а след това успешно са приземили капсулата, въпреки получилата се авария в космоса, която е овладял Георги Иванов .Наистина трябва да си го спомним сега -аз бях в 7 ми клас на 14 г -преди 30 години, когато се навършват 1330 г. България .
Бяха уредили и космическа поща, за да пише до семейсвото си .Бяха извършени успешни опити с български космически храни, които се произвеждат до Петрич и са много успешни -оказва се космиччският таратор е по стара прабългарска рецепта и изследвания биомедицински, върху физиологията и поведението на космонавта на орбита .2 рият полет на Александър Александров също е от значение, защото показа ,че го можем и за втори път ,наистина ние вървяхме "рамо до рамо и на една ръка разстояние", до Великата Съветска държава. Георги Иванов ,който тръгна от Габровница, като летец ,а родом от Ловеч ,беше произведен в чин генерал- лейтенант и др. на физическите науки и засужил летец-космонавт и герой на соц. труд на Н Р България.Имах честта да стисна неговата ръка и да получа автограф с мото -"Дерзай", върху една картичка със самолет, на едно авиошоу на авиобаза Крумово, до гр. Пловдив ,където е Военноисторическият музей на авиацията .За мен бе голяма чест, аз бях летец, а той 1 вият космонавт на България...!!!Той беше в космоса 1 ден 23 ч и 33 мин, пулсът му беше абсолютно спокоен и успя да овладее ситуацията на непредвидена авария в космоса и да приземи капсулата.
image
   Георги Иванов в скафандъра си
image
  Георги Иванов-летец-космонавт на НРБ
image
 Екипажът Иванов- Рукавишников
С това България показа на света ,че е Космическа държава и може да развива космически технологий на най-високо ниво и редом с водещите държави в това отношение- Русия ,Европа , САЩ ,Китай, Япония.




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: boris66
Категория: Изкуство
Прочетен: 4074843
Постинги: 918
Коментари: 1736
Гласове: 3228
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол