Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2008 23:39 - При откриването на Америка участвува Българин
Автор: boris66 Категория: Изкуство   
Прочетен: 14514 Коментари: 35 Гласове:
0

Последна промяна: 03.03.2008 16:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

          Уважаеми дами и господа,
посетих морският музей в Барцелона и за мое учудване, останах 
с много добро впечатление, не само от пищните експонати ,картини на световни маринисти ,котви и части от потънали кораби и реликви от разни пътешествия и уреди исторически ,и предмети, и макети на най- различни кораби, но ме учуди топлото отношение към българите, може би ,не само заради Христо Стоичков и заради сключваните в историята дипломатически и двустранни бракове ,между рицари и български благородници и обратно испански дони и български рицари и благородници, от времето още на Иван Асен 2-ри,
та до наши дни. Служителката Елизабет Сабадел ни направи много хубаво впечатление и с високите си познания и култура и обноски .
Тя загатна ,че се предполага, че в групата от хора, които са стъпили на Американска земя ,за първи път ,има и българин .Тогава много провинили се за дребни неща хора ,са отивали на заточение и дребна каторга .Преди корабът на Христофор Колумб, който е каталунец е имало един опитен борд с хора, заточеници, които са пътували опитно ,преди корабът на Колумб. И така смята се ,че първи са стъпили на Американска земя те -българинът със своите другари заточеници .
Понеже никой ,не е предполагал съществуването на този континент,
са мислили, че са стъпили на територията на Индийте, защото за там са пътували ,а жителите са нарекли индианци .Но се оказва ,че това е новоткритият континент на Америка -Северна Америка.Така, че по една или друга причина, тя ни хвърли светлина по въпрос, по който малко хора имат познание, защото цял свят знае, че новооткривателят на Америка е Христофор Колумб, чийто паметник и обелиск е в Барцелона .А викингите са стъпили първи и не се знае кога, на територията на Северна Канада.




Тагове:   Америка,   откриването,


Гласувай:
0



1. plamenvetren - иха
03.03.2008 02:29
яко стига да е вярно де
цитирай
2. plamenvetren - яко
03.03.2008 02:29
супер ско стига да е жярно
цитирай
3. анонимен - по неясно изразяване от това не може!!!
03.03.2008 05:52
нищо не ти се разбира брачед!!!
А, е интересно.Много интересно!
цитирай
4. boris66 - boris66-plamenvetren
03.03.2008 09:48
Вярно е защото е проверено на място Атова е разказ на испански историк който работи в най престижният музей в Барцелона!
цитирай
5. boris66 - boris66-anonimen
03.03.2008 09:49
Да интересно е и се разбира -написано е точно и четливо!
цитирай
6. анонимен - книгата "Драган от Колумбовата Пинта"
03.03.2008 10:04
на българския писател Христо Малинов, издадена у нас в началото на 80-те години, подробно разказва за това
цитирай
7. анонимен - книгата "Драган от Колумбовата пинта"
03.03.2008 10:07
на Христо Малинов, издадена в началото на 80-те, разказва подробно за това
цитирай
8. boris66 - boris66-anonimen
03.03.2008 10:20
Да, но когато информацията е от извора е по-чиста ,без художествени измислици. Те пазят и корабът, с който Христофор Колумб е ходил до Америка, като музеен експонат ,защото той е и символ на града!
цитирай
9. artanis - извинявам се
03.03.2008 11:22
но общо приетото мнение е, че Колумб е генуезец (италианец). А за тези, които искат да си почеткат малко самочувствието, моля намерете друг начин. Сигурно ще се намери някой, който да твърди, че българин е кацал и на луната. Не оспорвам, че е възможно някой с български ген да е бил там. Само че бих попитал: какво от това?

поздрави:
цитирай
10. boris66 - boris66-artanis
03.03.2008 14:50
Общоприетото мнение, не ме интересува .Има точна историческа наука. Христофор Колумб е испанец-каталунец ,защото столицата на Каталония е Барцелона!А за това за българинът и Луната, има една статия." От Карлово до Луната", в която се описва, че един от инженерите в НАСА стоящи в основата на покоряването на Луната ,наистина е българин, избягал отдавна в Америка!!!Днес е национален празник и с което бих искал да подчертая, че България, не е задният двор на Европа!!!
цитирай
11. iliada - boris66
03.03.2008 15:04
Благодаря за подкрепата !Колкото до моя коментар -изтеглих го след като посетих ,блога на
artanis и по точно постинга безсъние 2.
Просто не искам да дразня никой в блога!
цитирай
12. boris66 - boris66-iliada
03.03.2008 15:09
Баща ми има първа братовчедка в Канад,а но в Букурещ не ми издадоха виза .Исках да видя екологична Канада.
А, ти имаш право на американско поданство в такъв случай ,като сродственик на Американец, починал там .Нали знаеш ,че Господ е Българин -Учителят Др. Петър Дънов е говорил доста за това и за това ,че е Учил в Америка и се е върнал в България ,за да учи хората!Паневритмията я играят в цял свят като уникална култура произлязла от България .Той също е говорил и за Френологията на Българинът- за мозъкът му и умственият му багаж че е един от най умните в света със своя определена роля и мисия!

цитирай
13. iliada - boris66
03.03.2008 15:36
От 2 часа съм под напрежение тъй като имам ангажимент ,но тъй като все още не съм излязла от къщи поглеждам от време на време в блога и то за да се ядосвам !Глупаво е за празник ,дано остатъка от деня да е по-добър!
Чудя се само как може с лека ръка да се отхвърля всичко българско и да така е обедняла драстично нашата душевност като че ли там в душата ни някой е имплантирал някакъв калкулатор!Горда съм когато преди малко по телревизията споменаха родния ми град ,където почти на всяка къща има паметна плоча на загиналите четници от Дряновския манастир!
цитирай
14. boris66 - boris66-iliada
03.03.2008 16:25
Нали знаеш, че шестата подвластна раса ще тръгне от България !А всички останали култури ще останат прикачени, като клони на нейното дърво. Не се ядосвай, всеки знае себе си, за да достигне човек нещо трябва да го изстрада, а не да му е поднесено на тепсия!
цитирай
15. boris66 - boris66-iliada
03.03.2008 16:35
Имам 2 чернобели снимки на Дряновският манастир, от които и след 20 години ,лъха духовност и духът на онова време!
цитирай
16. iliada - boris66
03.03.2008 16:36
Опитвам се да се овладея!Благодаря ти !
цитирай
17. анонимен - Прощавайте,
03.03.2008 17:45
град Барцелона в коя държава се намира?
цитирай
18. artanis - boris66
03.03.2008 18:37
Историята не е точна наука. За каталунците: като си бил в Барселона, това не значи, че си каталунец. Същото е и с Колумб. Аз съм виждал паметника му в Генуа. Но това не е толкова важно.

В средните векове наистина българите са били фактор (по един неорганизиран начин като български благородници или авантюристи заселили се на много места в Европа). За разлика от днес.

наздраве:
цитирай
19. boris66 - boris66-artanis
04.03.2008 15:32
Да ,той може да има много паметници и в други държави ,защото е мореплавател, посетил ги, но той си е испанец-каталонец от Барцелона!Благодаря за наздравицата!
цитирай
20. boris66 - boris66-iliada
04.03.2008 15:37
Вчера вечерта дойде в нашият град руски военен оркестър да свири по случай 3 ти март Да види ш Илияна каква излагация хора -офицери и хора чиито деца са били в Ирак и потомци на Ботев и културни деятели и учители по история ги държаха на вратите за това че било с покани а не стигали и мозъкът им не се сети да пусне вход от 2-3 лева за хорана за народа Не се ядосвай днес всичко може да се очаква А този който е бил съратник от Италия е самият Джузепе Гарибалди -много голяма традиция!
цитирай
21. boris66 - boris66-artanis
04.03.2008 15:40
Град Барцелона е столицата на Каталония -област в Испания на Средиземно Море!
цитирай
22. анонимен - Странно,
04.03.2008 16:40
мислех,че Барселона е столицата на Каталуня.
цитирай
23. artanis - boris66
04.03.2008 17:29
Хубаво, щом казваш :)

Бил съм в Барселона.
цитирай
24. boris66 - boris66-tlnet
04.03.2008 17:57
Да, точно така просто произношението е различно !
цитирай
25. indreal - Ей, boris66
04.03.2008 17:59
Събуди се от трескавия си сън! Христофор Колумб е Генуезец, независимо какви нездрави мисли се въртят из главата ти! И прекрасно се знае кога точно викингите са стъпили на брега на днешна Канада. Че и имената им са известни. Само трябва да се прочете.
цитирай
26. thomas - Ние не сме задния двор на Европа
04.03.2008 19:15
Просто сме цървулите на Европа. Наляво и надясно се хвалим къде сме пръднали и на кого сме слугували. Паневритмията я играели в целия свят, киселото мляко ставало само тука, а на зяпад ядат доматите с колците. Ако ти е толкова смачкано самочувствието, помпай си го, ама не пред публика. Или поне не преди да станеш грамотен, че така си заплюваш цялата идея. И вземи виж малко повече места по света, пък тогава пак хвали родината си, да видим ще намериш ли сили. Засега най-големият ни принос към западната цивилизация май е ресторантът на Хепи в Барселона. :-)
цитирай
27. boris66 - boris66-thomas
04.03.2008 19:41
А, защо сме, защото такива като вас ни направиха да станем така, хора чуждопоклонници и предатели. Аз видях доста държави със всичко което е лукс там и стандарт и красоти. Но трябва ли по този начин да се отричаш от Родината си -ако да, то си смени
цитирай
28. artanis - thomas
05.03.2008 00:02
Май наистина е сериозен принос, щом и аз съм чувал за него. Беше като някакъв сапунен сериал. И се надявам момичето с което си говорих на летището вече да работи като адвокат, по професията си.

лека:
цитирай
29. rustam - ТРИК
05.03.2008 01:04
Тази история си е пълен балон.Предполагам госпожа Сабадел я разправя в друг вариант,когато в групата в музея има примерно поляци......за полските благородници,които ......дрън,дрън.А Колумб си е генуезец-това си е сигурно 100%
цитирай
30. анонимен - ....
05.03.2008 08:27
Този мургав българин с англосаксонски псевдоним Thomas е решил да направи блога си известен чрез използване на стратегията "Плюй срещу българското".
Натъквам се на много публикации от гореспоменатото лице и ми прави впечатление както неговата неграмотност, така и липсата на стил.

Бог да пази България от такива томасовци!
цитирай
31. boris66 - boris66-rustam
05.03.2008 09:29
Не, няма майтап ,българите сме уважавани в Испания не само заради Стоичков и Лечков. Стоичков играеше в Барса и донесе Купата на националните купи на Испания -какво повече от това за една страна с такъв голям футбол и стадион като Ноукамп!
цитирай
32. boris66 - boris66-artanis
05.03.2008 09:32
Дар така е истината е една 2 истини по един въпрос няма!
цитирай
33. iliada - boris66
05.03.2008 12:45
В блога ти стана напоследък доста горещо ,но се
радвам ,че освен озлобени и самовлюбени посетители ,белег за присъствие оставят и добронамерени и разбиращи българи!
Смятам ,че патриотизма ти не може да се оспори ,както и желанието да бъдеш полезен за всеки докоснал се до теб !
Жалко обаче ,че има и други хора ,които /чесно казано съм срещала отдавна извън страната/и за собственото си добруване и огромно его са готови да те стъпчат в буквалния смисъл и да те подминат !
Но има и други -малко са ,но те са тези които ще ни крепят в труден момент и ни карат
да живеем достойно ,да се трудим упорито и въпреки всичко в съзнанието си да останем българи!
Но съм песимиска ,тъй като след така настъпилата демокрация -малдото поколение е
поколение на чуждопоклоници живеещо с една
друга прагматична ценостна система !

цитирай
34. boris66 - boris66-iliada
05.03.2008 14:42
Не знаех ,че тази тема ще възбуди такъв интерес, но честно казано е така ,аз винаги знам ,че има хора зле настроени против хора с родолюбиви чувства !
цитирай
35. boris66 - boris66-drquin
05.03.2008 14:51
Правилно си чул, защото в едно от предложенията за построяване на научни бази на марс-много точно изчислени и прочертани и обмислени е българин ,с най-приемливо решение .Проектът е съвместин с ЕСА и НАСА ,а България, е вече в Европейският Съюз .Те бяха предложили бази окачени на пилони ,като цистерни за пълнене на басейн. А той е предложил бази построени върху почвата от композитни и специални материали с обтекаема форма и под формата на кръст, вписан в окръжност-идеални форми в геометрията!За другото има версий ,но ти не спомена нищо за Индийте, които са търсели .Това са неща които ги казва опитен историк, а аз съм с морска академия.
Както и при Еверест -има шерпи, които са качвали върха 12 пъти и са безисвестни!Ако българинът е бил кърмчия, от гледна точка на логиката той ще е стъпил заедно с Колумб, а не преди него -няма логика. А другото е неизвестен, но знаещ се от тях факт!Нали знаеч ,че нашият коронован глава беше в Испания !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: boris66
Категория: Изкуство
Прочетен: 4104510
Постинги: 918
Коментари: 1736
Гласове: 3228
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол